Blekansikte.

Vinterblek hy är trendigt och visst kan det vara snyggt,  men det är som med allt annat, vissa klär i det och andra inte. Om man nu inte gillar det och känner att man vill piffa upp sig själv lite, så finns det oerhört bra och effektiva produkter. Jag uppmuntrar ingen att sola då solens strålar är farliga och skyndar på vårat åldrande. Jag själv har fått sota rejält för att jag legat och pressat både i solen och i solarium under min ungdom. För 7 år sedan tog jag bort ett malignt melanom på halsen, som tur var så var det pytte litet (0.2 mm) så det räckte med att ta bort hud runt området. Fast det 3 cm långa ärret på halsen gör mig ändå ofta påmind om en tuff och framförallt psykisk tung period i mitt liv.

Därför vill jag tipsa om några bra och framförallt mer hälsosamma alternativ än solens strålar.

Tan cans brun utan sol spray, blir jättesnyggt gyllenbrun på huden. Enda nackdelen är att det är svårt att spraya ett jämt lager på kroppen själv, jag brukar ta hjälp av en kompis.

Tan can Wipe. Bra att bara svepa över ansiktet när man vill få lite snabb färg.

Loreals sublime bronze. Ett bra budgetalternativ, snygg färg,dryg och som sagt prisvärd.

Innan man börjar spraya sig eller smörja in sig finns det några saker man bör tänka på:

Rengör huden ordentligt.
Använd gärna en peeling.
Smörj in som vanligt med fuktkräm, innan applicering av spray el kräm.
Glöm inte att smörja in halsen.
Till sist, glöm inte att tvätta händerna ordentligt.

//Anna




Kommentarer
Postat av: gotteochvi♥

SV; ÅH SÅ FINT, DET HADE JAG OXÅ VELAT HA!

2009-11-02 @ 07:09:43
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Emilia

hej!

skulle du kunna tipsa mig om en bra, brun utan sol produkt till ansiktet? då jag har lite fräknar vet jag inte vilken som passar bäst?



har solat solarium ett antal gånger, men nu när man börjar tänka på följderna så skrämmer det mig lite så är verkligen tacksam för ett svar!

Emilia :)

2010-08-11 @ 12:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0