Hudvårdsrutiner.

För ungefär ett år sen började jag som lärare på en skola för hudterapeuter. (International beautyschool of sweden.) Innan dess såg min hudvårdsrutin ut så här:

Morgon:

Tvätta ansiktet med rengöring, ansiktsvatten avsluta med att smörja med fuktkräm.

Kväll:

Tvätta av sminket med rengöring, ansiktsvatten och smörja in med samma fuktkräm som på morgonen.


Alltså 3 moment morgon och kväll.




Nu är jag plötsligt uppe i följande rutin:

Morgon:

Tvätta med rengöringsgele, använda ansiktsvatten, smörja med: serum, ögonkräm och sen dagkräm.

Kväll:

Tvätta ögonen med ögonmakeupremover, tvätta resten av sminket med rengöringsgele,  ansiktsvatten, serum, ögonkräm och sist nattkräm.

5 moment på morgonen och 6 st på kvällen. Hur gick det här till?


Dessutom försöker jag orka med att lägga en rengörande mask varje vecka.

Hur ser era rutiner ut?

Använder för övrigt exuviance produkter. Love them!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0