Hårförlängning- vanliga frågor.

Får hela tiden frågor om hårförlängningar både här på bloggen, mailen, på I am och när jag är ute på jobb så jag tänkte svara på de vanligaste frågorna i ett inlägg. Jag utgår från min egen erfarenhet kring förlängningar med keratinfästen.

Vad kostar det?

Självklart varierar det från salong till salong och det beror mest på vilket hår man använder. (Det finns ju liksom allt annat i flera prisklasser.) Vi använder ett av de "dyrare/bättre" håren, så vill man förlänga håret hos oss så får man räkna med runt 4000:- och uppåt. Hur mycket hår man sätter i beror framför allt på längden och tjockleken i det egna håret. Om du har tjockt hår krävs mer löshår för att fylla ut och tvärt om. Om man har min kvalitet och tjocklek kostar en förlängning runt 6000:-


Hur sköter man håret?

Jag tycker inte att det är någon jätteskillnad på skötseln när jag har förlängningen i. Vissa saker tar bara längre tid och man måste vara mer nogrann när man borstar håret osv. Man ska inte ha balsam/inpackning nära fästena, men det har jag inte i vanliga fall heller eftersom jag tycker att håret bir tungt då. Att reda ut det tar lite längre tid än vanligt eftersom man får vara lite försiktig när man borstar runt fästena. Jag rekommenderar att använda en svinhårsborste eftersom det inte skadar fästena och håret som är fäst i dem. Annars kan man föna/platta/locka håret som du skulle göra med ditt eget hår. (Man får akta så man inte smälter keratinet, så gå inte för nära med tängerna.) Vi brukar även rekommendera att man sover med håret flätat på natten. Saker som att man inte rycker i håret och sliter hårt när man borstar tar jag som en självklarhet så det går jag inte in mer på.


Skadar det håret?

Det är nog en av de vanligaste frågorna efter hur mycket det kostar. Jag tycker inte att mitt hår har skadats speciellt mycket under de perioder jag haft mina extensions i. Det beror även självklart hur bra du sköter håret och hur bra det är isatt. Om man har ett svagare tunnare hår så är det klart att det kan ta mer stryk än ett tjockt starkt hår. Men jag tror på att om man går till någon som är erfaren och man sköter det som man ska så är det ingen större fara. Visst har jag sett små "kala fläckar" när jag tagit ur vissa förlängningar, men jag ser ganska lätt om de skött håret som de ska eller inte. Ett vanligt problem är att vissa sätter i för tjocka slingor i för lite hår. Då blir det en påfrestning på håret eftersom tyngden blir för stor.


Fråga gärna om det är något mer ni undrar!

/Maria

Här kommer några bilder på förlängningar. (Mest mina egna)



en kollegas:



och min senaste:


Kommentarer
Postat av: Helena

Underbart vackert! Va snyggt det blev!

Älskar era Crush-produkter! De är fantastiska, absoluta favoriten är inpackningen, har kört den ikväll och känner mig fantastisk :-)

/Helena

2010-08-08 @ 22:02:13
Postat av: Lisa

O vad fin du blev;) jag undrar om man kan köpa glominerals pressed base hos er?



Mvh//lisa

2010-08-09 @ 17:54:11
Postat av: Maria

Helena- Kul att du gillar produkterna!



Lisa- Japp. Vi har pressed base. Både i affären och webshoppen.

2010-08-09 @ 19:53:20
URL: http://iamsthlm.blogg.se/
Postat av: Mariana

Vad fint det ser ut! Färgar ni in löshåret om det behövs? jag funderar på att göra men har en väldigt ovanlig färg.Vad använder ni för märke?



// Mariana

2010-08-10 @ 14:29:19
Postat av: Maria

Mariana- Japp, i de få fallen när inte färgerna finns att beställa har vi nyanserat/färgat in håret. Vi använder ett märke som heter Simply natural.

2010-08-11 @ 09:46:32
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0