Låååånga ögonfransar.

I'm a barbie girl in a barbie world...

Nej då, så mycket hade jag inte tänkt att fejka. Men nu är fransarna på till slut! Shit vilken konstig känsla det var att se sig själv i spegeln och veta att man inte har nån mascara på och ändå är fransarna så långa...

Vi börjar från början! Detta hade Margota som utgångspunkt:





Ingen mascara, bara färgade fransar. Jag har hela tiden tänkt att jag ville ha naturliga fransar, bara lite mer än vad jag har i mig själv. Men kom på mig själv säga när jag låg på britsen att jag ville ha tjocka svarta fransar. Haha! Så typiskt mig. Varför inte prova ordentligt när man ändå ska göra det.

Margota började med att välja fransar åt mig. Jag har tydligen de mest böjda fransar hon någonsin sett. Så hon valde c formen. (Har för mig de hette så...) De finns i 4 längder.




Såhär såg "mina" nya fransar ut innan de blev mina.



3 längder valde hon ut till mig som lades upp i små högar som ni kan se ovan.

Sen fick jag lägga mig på en brits med små pads under ögonen och mer eller mindre bara ligga still och blunda i typ 1,5 timme.




Sen när jag började bli rejält rastlös (är inte van att ligga still så länge...) så var det plötsligt klart!



Konstigt att ha så mycket fransar utan mascara... För mascara känns sjukt onödigt om de ser ut såhär...



Fler och bättre bilder kommer inom en snar framtid, men jag måste förbereda inför min kund som kommer snart.

900:- kostar det förresten om man vill förlänga fransarna hos Margota.


/Maria


Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

läskigt! Känns det inte konstigt när du blinkar? =O

2010-08-13 @ 20:46:45
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är det som är det konstiga, jag känner dem inte alls... Kanske är konstigt att sova med dem, men än så länge ser jag inga nackdelar överhuvudtaget.

2010-08-13 @ 21:01:53
URL: http://iamsthlm.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men hur fäster hon dem och hur länge sitter de?

2010-09-02 @ 20:46:03
Postat av: Maria

Åsa- exakt hur hon gör det vet jag inte, eftersom jag blundade hela tiden... De sitter så länge den egna fransen sitter kvar. Det kan variera ganska mycket. En ögonfrans har ju inte alltför lång livscykel.

2010-09-03 @ 07:13:39
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0