Morgonrutiner.

Det bästa med att ha en butik som öppnar lite senare är att man vissa dagar har en lång sovmorgon. Nu är inte jag någon som sover länge på morgonen, men däremot är jag en person som gillar att ta det lite lugnt på morgonen när jag kan.

Morgonduschen är avklarad och så även ansiktstvättrutinen.



Jag älskar att pröva olika skönhetsprylar. Krämer, ansiktsmasker, lack, smink- you name it. En sak är dock konstant på min badrumsspegel: ansiktsvården. Det bråkar jag inte med i onödan. Gillar jag (och mitt ansikte) en serie så håller jag mig till den. I detta fall som ni kan se Exuviance. (Jag köper mina på International beauty school of sweden.)

Efter jag tvättat och smörjt in mig tar jag en paus innan jag sminkar mig, det är för att dagkrämen verkligen ska gå in i huden ordentligt. Det är då som jag verkligen slappar och njuter av lugnet här hemma. Så just nu sitter jag och kollar igenom mail, läser tidningar och läser bloggar med en kopp kaffe i handen. (2:a koppen för dagen om vi ska vara petiga.)

Och det bästa av allt är att jag kan slappa såhär i en timme till om jag vill. Det är min tid och jag vill verkligen inte vara utan den! Vad är era rutiner på morgonen? Vad kan inte ni vara utan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0