Shopping och fotografering.

Sitter och myser med en kaffe i soffan. Har massor att göra idag, men just nu passar jag på att njuta av morgonen. Älskar mornar, det är så lugnt och skönt. (Om man råkar ha lite sovmorgon dvs...)

Idag har jag som sagt endel att göra. Först måste jag försöka hitta en låda stor nog att skicka min dator till reparation i. Det trodde jag inte skulle bli svårt med tanke på att vi har en del sparade i butiken, men det var ändå inte det lättaste.

Sen ska jag bege mig in till vår hårgrossist och shoppa lite saker. Det jag är på jakt efter är lite plattänger och en locktång.

Världens bästa plattång heter för övrigt ghd. Det är 2 sådana jag ska köpa idag. (Om det finns i lager)


Den lite mindre varianten:




(bild lånad från lyko.se)

Den lilla är toppen till korta frisyrer och även om man ska göra vågor.

Och den stora:



Den stora är enligt mig kanske inte fullt lika nödvändig om man har de andra 2. (Den andra ska jag visa alldeles strax.) Men den är bra att ha och med den kan man göra snygga stora hollywood lockar.

Den jag redan har och som är den vanligaste ser ut såhär:



Den kommer även i en rad olika färger. Men jag har just denna lila. Snygg va? Alla andra plattängers kapacitet bleknar om man jämför med hur bra dessa är! Och nej, jag överdriver faktiskt inte. Loooove it! De är inte direkt billiga. Runt 1800-2000:- får man punga ut om man vill ha dessa godbitar i sin samling, (billigast att köpa på nätet) Men då får man verkligen det bästa på marknaden!

Sen måste jag köpa en ny locktång oxå:


(bilder från nätet i dålig kvalitet... Ska ta några egna bilder på dem sen om jag lyckas köpa allt jag är ute efter...)

I alla fall så är den konformade locktången från Wella min favorit av locktänger. Min förra "försvann" under en inspelning i höstas och jag har inte hunnit köpa en ny än. (Dessutom har jag ett gäng locktänger, så det har inte varit kris... Men denna är bäst). Vad den kostar har jag inte helt koll på, men tror den ligger på ca 700-800:-


Efter inköpen så ska jag iväg och sminka/hårstyla på en fotografering och som sista punkt ska jag byta av Anna på I am när hon måste dra iväg på sitt jobb idag- kvarteret Skatan. Fullt upp med andra ord! Men roligt!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0