Ledig helg och lite egentid.

Har en helt ledig helg. Det händer inte så ofta, och då passar jag på att slappa och ta ge mig själv lite egentid.

Började igår kväll när jag och sambon såg på Robinson. Öppnade en flaska skumpa, inte för att fira nåt speciellt utan bara för att det är gott. Passade även på att måla naglarna. Var duktig och hade både underlack och överlack. Något jag oftast slarvar med. Nu målade jag naglarna i skenet av TVn så det kanske inte blev bästa resultatet i världen, men det gör inte så mycket. Färgen? Bogota Blackberry från Opi. En av mina riktiga favoriter (tror jag skrivit om den förut).




Idag har egentiden fortsatt. Passade på att städa på morgonen så att det skulle bli avklarat sen la jag mig här:




Ett långt bad är bland det bästa jag vet. Speciellt om man har en god bok:



En nätt liten bok på nästan 1000 sidor. Och härliga produkter:



Idag lyxades det till med Exuviance ansiktsmask. (Purifying clay masque.)
Älskar den! Den är djuprengörande och lugnande och det känns som om man har smetat Vicks blå på huden. Man känner sig genast så mycket fräschare när man använt den. Håret fick sig en dust med creme schampoo och inpackning från Schwartzkopf ur serien repair rescue. (Som även är Annas favorit som ni kunnat läsa om innan) Med i badkaret var även en vanlig hederlig badkula i doften äpple.

Nu ska jag överge morgonrocken för lite kläder och åka och fika hos några goda vänner.

Men mitt söndagstips är alltså:
Unna dig själv lite tid ibland!

/
Maria

Kommentarer
Postat av: Rocketqueen

Åh, hur är den boken? Såg någon läsa den på tåget och blev nyfiken, sedan kom jag inte ihåg vad den hette när jag kom hem och skulle kolla efter den, men sammanträffande sker tydligen!

2010-02-02 @ 22:08:33
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker att den är bra. Tycker att böcker alltid blir lite bättre när man vet att det finns en sann historia bakom. Rekommenderas, även om den är lite väl lång ibland.

2010-02-03 @ 07:17:06
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0