Mer om mig oxå!

Eftersom Maria har "blottat" sig själv här på bloggen så känner jag ju nu at jag måste göra samma sak:)


Namn: Anna Margareta Mosseby

Kallas för: Anna och mossan av några gamla vänner från förr

Stjärntecken: Envis oxe

Höger eller vänsterhänt: Höger

Piercingar: Hål i öronen

Tatueringar: En ful färglös liten humla på axeln. ska till läggas att jag var MYCKET ung när den kom till.

Längd: 175

Skostorlek: 39

Hårfärg:  Blond (orginalet är råtta)

Fräknar: På sommaren

Motto: Se varje dag som en ny utmaning!

Kär? I dem som betyder mycket för mig.

Önskar du att du bodde någon annanstans?   Ja, i bland i New york för det är världens häftigaste stad

Tycker du att du är attraktiv? Ja

Dricker du? Ja. Älskar rött vin

Röker du?
Tyvär lite för mycket ibland

Vilket schampo använder du? bc

Vilken parfym använder du? D&G:s feminine

Vad är du rädd för? Ormar,mörkret och sjukdommar

Gillar du att tvätta? Gillar och gillar ett måste

Gillar du berg- och dalbanor? Nej,vill bara kräkas.

Senaste…

Filmen du hyrde? Något romantiskt tjafs.

Filmen du köpte? Se ovan

Låten du hörde: Lyssnar på radion just nu så minns inte men just nu är det Tina Turner.

Låten du laddade ner? Är sjukt dålig på datorer så vet knappt hur man gör

Personen du ringde?
Maria M

Personen som ringde dig? Josefin

TV-program du såg? Days of our lifes

Person du tänkte på?   Min syster

Favorit…

Låt:   Nån med takida

Sak att göra: Skämma bort mig mig själv med något lyxigt

Sport: Just nu skidskytte

Dryck: Kaffe,rödvin och fruktsmoothie

Kläder: Leggins och tunika

Film: Sex and the city

Bil: Kan 0 om bilar

Serie: Sex and the city

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? O ja, floder

Gråtit över en flicka? Ja

Ljugit för någon? Ja det har väl hänt men mest små vita lögner

Varit i slagsmål? Ja

Blivit arresterad? Nej jag är en ängel =)

Träffat någon från internet IRL?  Ja:)

Antal…

Gånger du varit kär? Två ordentligt,förälskad flera gånger.

Gånger ditt hjärta brustit? 1

Hjärtan brustet på grund av dig? Ett kanske, vet inte

Tjejer du kysst? Försöker hålla mig till killarna men nån kompis på fyllan har det ju blivit.

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? 3

Gånger ditt namn varit med i tidningen?  ingen aning

Senaste…

Boken du läste? Fyra i leken av Jane More

Personen du fick e-mail av? Johanna

Personen du fick brev av? Julkort från min revisor

Personen du fick sms av? Kenneth

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Under julen

Saken du köpte?    Massa saker på kicks

Vad har du gjort idag? Målat köket,räddat en iphone,bloggat

Brukar du svära mycket? Alldeles för mycket

När stiger du upp på morgonen? Det beror helt på när jag börjar jobba

Vad har du på dig? Svarta tights, svart klänning och cerise kofta samt benvärmare för det är ruskigt kallt

Vad ska du göra ikväll? Åka till Norrköping och jobba

Vad är du allergisk mot? Nickel

Var har du ont? Har alltid ont någonstans för jag är hypokondriker

Använder du hårspray? O ja

Kan du stå på händer? Nej

Håkan Hellström eller The Ark? The Ark

Salt eller socker? Jag älskar salt

Gillar du ketchup?
Ibland

Är du glad nu? Jag är nästan alltid glad!

Var du glad igår? Ja

Vad dansar du till? Efter lite vin och bra sällskap till det mesta

Stockholm är… ? Mitt hem!

Göteborg är… ? En trevlig stad

Kan du sjunga? Nej

Spaghetti eller makaroner?  Spaghetti

Land du vill besöka? Var som helst bara det är varmt.


Puh! Det tog tid. 

Ha de gott!

// Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0