Som utlovat- bildkavalkad från Let's Dance.

Sådär ja! Lördagsmorgon igen. Ännu ett program av Let's Dance avklarat. Gillar lördagsmorgnar, ofta är jag ensam uppe och kan dricka mitt kaffe i lugn och ro.

Igår kom jag ihåg att ta lite bilder. Jag sminkade Elin Kling, Molly Sandén och Charlotte Sinclair. Alla 3 är verkligen underbara tjejer som är lätta att ha att göra med.

Här kommer lite bakom bilder och bilder på sminkningar:

Mitt sminkbord igår, (innan jag rört om allt så allt låg i en enda röra):

             


Molly:

Håret bakifrån.




Här prövade vi ett starkare läppstift, men det byttes ut mot ett svagare lagom till sändning. Själv gillade jag den rosa färgen på henne. Men hon är verkligen strålande vacker. Vi ville göra henne lite som en sagofe eftersom hon dansade till Fairytale.



Så därför la vi till lite silverflagor "fe-stoft" vid ena ögat för en extra effekt.
Här är Molly och Jonathan färdigombytta inför sändning. Visst är de fina tillsammans?





Sen sminkade jag även Charlotte som är en av mina favoriter av dansarna. Alltid glad och positiv och vi fungerar väldigt bra ihop sminkmässigt:

 

Håret bakifrån, innan det rufsades till och borstades ut lite:



Och Rabih:



Som här tog plattången i egna händer. Även han är väldigt trevlig och lätt att ha att göra med. Sminkade som sagt Elin Kling oxå, men bilderna på henne blev inte så bra, så hur hon såg ut får ni se någon annanstans. Det kanske inte blev någon bildkavalkad... Men några bilder fick ni se iaf. Håll till godo. :)

Det är kul att man har ett jobb där man jobbar med så härliga människor som får en att skratta hela tiden. Det behövs när man åker hemifrån 9 på morgonen och inte kommer hem förrän halv 1 på natten. Om de hade varit dryga och otrevliga hade man inte orkat. Men som tur är de ett fantastiskt gäng! Lika tråkigt varje vecka när någon måste åka ut.


Hoppas ni får en trevlig helg. Själv ska jag fira min kära vän Helena ikväll som fyller år idag. Hurra, hurra, hurra! I morgon väntar ett fotojobb med Ola igen.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Sanna

kanonfina:)

2010-01-26 @ 14:12:59
URL: http://makeupmylack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0