Det är mycket nu...

Tänkte berätta lite om vad jag jobbar med just nu.

Dels så har jag haft I am såklart. Men idag är min sista dag här innan jag tar semester. (Men semestern från annat jobb får vänta lite...


Här var jag igår:



Kastellet på vaxholm.

Där designar jag sminket inför föreställningen av Mio min Mio som har premiär 21:a Juli.

Jätteroligt, men jag kom in ganska sent i arbetet av olika anledningar så det är en hel del som ska fixas med. Men som sagt, jätteroligt verkligen! Ensamblen är jättetrevliga och lätta att jobba med och det jag sett av föreställningen tyder på att det kommer bli en jättebra teater att titta på! Speciellt är jag imponerad av Victor och Gustaf som spelar Mio och Jum jum. Så duktiga unga killar!

http://www.wallmedflera.se/mio/index.php om ni vill läsa mer om föreställningen!

Använder mest gloMinerals på skådisarna, förutom lite "masksmink" som inte finns i märket, skönt att kunna använda smink som inte är pancaketjockt och som inte täpper till porerna på dem i sommarvärmen.

Har inte några bra bilder som kan ge ett smakprov om hur skådisarna kommer se ut, men en dålig kamerabild kan jag dela med mig av.

Detta är Margareta som spelar väverskan:



Färgerna kom fram dåligt på bilden, men här har jag jobbar med att försöka få henne att se sliten och rödgråten ut. Bättre bilder kommer förhoppningsvis vid senare tillfälle...



Sen håller jag på med ett nytt tvprojekt som än så länge är überhemligt! Så tyvärr kan jag inte berätta vad det är, men det verkar också som ett jätteroligt projekt att vara delaktig i. Förra inspelningsplatsen såg ut såhär:




Synd att klaga när man jobbar i såna fina miljöer!

Hoppas ni har det skönt i sommarvärmen!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha en jättebra semester med mycket sol, bad och annat härligt! Ses i augusti! Kram fr Susanne (med den fantasiska hårförlängningen!) :-)

2010-07-09 @ 00:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0