Mio min Mio- karaktärernas smink klart.

Idag har jag bara slappat och varit på stranden och solat och badat, men igår var jag ute på kastellet i Vaxholm och gjorde klart karaktärerna i Mio min Mio. Har faktiskt lite bättre bilder att visa er denna gång.

Detta är alltså första gången som de sminkats i sina karaktärer, smådetaljer kan komma att ändras.

En av de starkaste karaktärerna är såklart historiens skurk- Riddare Kato. (Spelad av Henrik Hugo)



En bättre bild av väverskan. (Margaretha Björkman)



Sen en karaktär som jag verkligen fick tänka till lite om hur jag skulle göra... Miramis, Mios häst. Hon skulle från början ha helmask för ansiktet, men den togs bort. Så det var upp till mig att försöka "göra" en häst av henne.

Det löste sig rätt bra till slut tack vare att jag såg en av Elsas (Sjögren, som spelar Miramis) scener. Hon har ett jättefint uttryck i ansiktet när hon spelar som jag inte ville ta bort, så därför bestämde jag mig för att inte "bråka" så mycket med sminket utan hålla det ganska enkelt med små effekter istället. Så låt mig presentera Miramis:



Vill ni se mer av karaktärerna får ni masa er ut till vaxholm i sommar. 21:a Juli går premiären av stapeln och den går ons-sön.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad duktig du är! Vad kul det måste vara med sådana här teatersminkningar. :)

2010-07-14 @ 19:53:39
URL: http://mias.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack, ja det är kul! Fast jag gillar ändå skönsmink bäst, även om det är roligt att göra teater ibland för omväxlingens skull.

2010-07-17 @ 14:23:55
URL: http://iamsthlm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gode billeder, og ja, flot lavet! :)

2011-09-29 @ 00:37:23
URL: http://www.facebook.com/groups/15881168279/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0