En blommig sailor dag.

Idag kör jag en blommig sailor look.



Svart uråldrig tygblomma i håret, randig svart/vit top med svart halvlång kjol samt glasögon eftersom jag råkade tappa en lins häromdagen så har jag glasögonen på varje dag tills jag hinner (på torsdag) köpa nya linser.

Till detta har jag blommiga pumps.



Visst är de söta!? Kommer lätt bli en favorit i sommar.

Sminket då? Ögonen ser ut såhär i närbild:



Använda produkter:

*Bas: Honey fair- glominerals pressed base
*Concealer: En skitjobbig sak från gloMinerals som jag prövade idag som vi antagligen inte kommer ta in till I am. gloBlemmish stick. (Varför ska man envisas med att göra concealer för olika ändamål när man vill ha en som funkar överallt? Vilket deras under eye concealer el camouflage concealer gör...)
*Rouge: gloCheek sheen.
*Ögonskugga: Iridescent Leather paletten- Dior (Love it!)
*Ögonbryn- gloBrow collection. (Mer om den senare)
*Mascara- gloWater resistant mascara (Har verkligen blivit en favorit)
*Läppglans- Cherry blossom från gloMinerals


/Maria

Kommentarer
Postat av: kerstin

Ursnygg sminkning, OCH ursnygg outfit!

2010-06-13 @ 21:58:04
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0