Recension av gloBrow collection- Brown

Har skrivit några gånger om att jag köpt mig ett gloBrow collection kit och även skrivit att jag skulle berätta mer om det. Så nu passar jag på medans jag har lite extra tid på fredagskvällen. Familjen är samlad i soffan bredvid mig:



Lilla fröken Dixie (oxå katt) saknas dock. Hon är väl ute och jagar insekter eller nåt annat roligt...

Ok, tillbaks till ämnet. Ögonbryns kittet/necessären var det jag skulle skriva lite om. Om jag ska va helt ärlig tänkte jag nog att det skulle vara lite onödigt att köpa ett helt kitt till ögonbrynen, men som ni kanske sett i bloggen så har jag använt både det ena och andra att fylla i mina bryn med så jag chansade och beställde hem en necessär för nån vecka sen. Och jag är INTE besviken!

Såhär ser gloMinerals produktbild på kitet ut:



Man får alltså en necessär med en pincett (riktigt bra sådan), 2 minipenslar: spoolie och brow. Spoolien är som vilken mascaraborste som helst så jag har inget speciellt att tillägga om den. Brynpenseln gillar jag väldigt mycket. Det är egentligen inget speciellt med den. Snedskuren syntetpensel men som är tillräckligt hård för att kunna använda spetsen på den för att "finlira" med.

I lilla paletten finns 2 nyanser av brynskugga. För att ni skulle se färgerna ordentligt slarvfyllde jag i mina ögonbryn kraftigt.



Ja, jag har en tendens att stoppa penslarna i munnen istället för att lägga ner dem, illa jag vet. Men gör det utan att tänka mig för. Behöver inte berätta vilken av färgerna som är den ljusa och vilken som är mörk va? Jag brukar blanda dem lite för bästa resultat.



Med i necessären får man även 4 brynmallar. Har aldrig någonsin använt en sådan och kan inte tänka mig att jag skulle orka hålla på med såna på mig själv. Men jag ska pröva dem någondag och visa er hur de blir. De andra 2 "facken" i lilla paletten är ett vax för att hålla brynen på plats och den längs ner till höger är en highlighter som ser ut såhär:




Jag har använt alla produkter (utom mallarna) flitigt sen jag fick hem det. Har för mig att det kostar runt 380 pix.

Betyg: 5/5. Full pott alltså! Ångrar inte en sekund att jag köpte detta.

Vad säger ni? Är det en rimlig summa för dessa produkter eller kan man lika gärna köpa dem var för sig?

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0