När ska jag lära mig?

Att raka benen utan att skära mig?! Jag är 28 år vilket betyder att jag rakat benen i ungefär 16 år. Jag försörjer mig som sminkös, vilket jag hoppas betyder att jag är lätt på hand och har en känsla för penslar, borstar, kammar och sånt. ÄNDÅ kan jag inte raka benen på mig själv. Har inte tålamodet att göra det lugnt och försiktigt jag går fram som en bulldozer på benen. Då blir det som det blir= små skärsår.

Dessutom tänkte jag att jag skulle vaxat benen i sommar. Men som vanligt hade jag heller inte tålamod att spara ut håret tillräckligt. Jag får med andra ord stå ut med mina små sår. Dagens fråga till er är alltså: Slarvar ni när ni rakar benen?

Glömde kameran på I am igår så jag kan inte visa dagens smink än. Den är för övrigt gul och lila. Om jag hinner så ska jag ta en bild när jag kommer dit sen, men först ska jag besikta bilen. Håller tummarna för att den mår som den ska och inte får nån anmärkning.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

hihi jag har tålamod med ena benet och sedan blir det rätt slarvigt på andra.. men så mycket sår brukar jag inte få =P

2010-06-09 @ 10:26:13
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag har bra tips på att kunna raka benen utan att skära sig. Lägger upp dem på bloggen senare under veckan.

2010-06-09 @ 15:43:03
URL: http://www.totalbeauty.se
Postat av: Carina

:) Hänger inte riktigt med på meningen "Det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet", ett skämt som tröga jag inte förstår ;) eller har jag skrivit något mer i din blogg och glömt bort det?



Tänkte på just dig och en till när jag skrev det här inlägget. Passar bra för min dotter också att kolla igenom, hon får prickiga ben ibland när hon rakar sig.

2010-06-11 @ 17:51:10
URL: http://www.totalbeauty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0