Tisdagens sminkning och en dålig morgon.

Åh vilken morgon! Ingenting blir som jag vill idag. I alla fall klädmässigt. Satte på mig en marinblå långkjol bara för att märka att jag inte hade en bra vit topp till den. Vem har inte en vit top i sin garderob? Jag tydligen... Sen drog jag på mig ett par jeans bara för att sen böja mig ner och höra ett brak. Då sprack jeanshelvetet naturligtvis! Hade ingen större lust att visa häcken för hela södermalm idag så då satte jag på mig en annan kjol. Den var lite kortare och eftersom det inte är så varmt idag tänkte jag ha leggings till. De 3 (!) första paren var det hål i. Så det är nog dags att gå och shoppa lite såna tror jag... Nåja. Nu är jag klädd och hoppas att dessa kläder (som jag inte alls känner för att ha på mig egentligen) håller tills jag kommer hem.

Tillbaks till dagens smink. Glasögondag idag. Mina ögon kliade lite igår så jag tänkte låta ögonen vila lite.





Lila eyeliner dagen till ära.



Hm, glömde smeta ut concealern ordentligt. Så kan det gå när man sminkar sig utan linser...



Kände mig lite grå och trist så det fick bli läppstift oxå.

Produktlista:

Bas: gloPressed base- "honey fair" (glominerals) samt "natural" concealer (glominerals)
Rouge: gloCheek sheen. (glominerals) Ja, lite tjatigt jag vet, men jag är verkligen oerhört förtjust i den. Kommer ha den hela sommaren.
Ögonskugga: "Delicate rose" (Rimmel) samt overshadow "no money, no honey" (the balm)
Eyeliner: pressed eyeliner- "violet". (make up A)
Mascara: glowater resistant mascara- "black" (gloMinerals)
Läppstift: "Raspberry" (glominerals)

Nu ska jag springa till tåget så att jag kan öppna I am i tid (klockan 11)

/Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

snyggt =)

2010-06-01 @ 11:55:50
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Kul att hitta hit! Jag stormtrivs med min nya medlem i sminkväskan, kommer och införskaffar mer sen :)

2010-06-01 @ 21:36:25
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: Maria

Emma- Kul att du hittat hit och trivs med din nya rouge. Vi syns säkert snart. Då vill jag se hur den ser ut på. ;)

2010-06-02 @ 07:36:34
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0