What a fripp! Talangfinal 2010

Lite svengelska där i rubriken va? Haha!

Är aningens seg idag... Efter finalsändningen igår samlades hela personalen/artister/bjudna till lite "tack för säsongen minge"l. Även känt som slutfest. Det kan va så att jag eventuellt drack ett glas skumpa eller 2 för mycket för jag är rätt tung i skallen idag. Men inte så farligt att jag inte kan jobba såklart!

Och vet ni vad? För en gångs skull kom jag ihåg att ta med kameran! Festbilderna besparar jag er, men ni kan få se lite bakom bilder samt sminkbilder på Moa Johansson och Helena Salo.



Vi börjar med en bild på Elin König- Andersson. Det var inte jag som sminkade henne, men hon blev så satans snygg så jag måste visa er den sminkningen ändå. Min kollega som stylat hår och smink här heter Mia Bengtsson och var dessutom min mentor/handledare när jag utbildade mig för massa år sen.



Elin igen. Hon var så bra igår! Höll andan när hon uppträdde för det ser så farligt ut. Men hon är ju ett fullblodsproffs så det är klart att hon inte skadade sig.




Söta Moa Johansson sminkade jag och fixade håret på.
Produktlista kommer jag skriva i ett senare inlägg.



Fixade även vackra Helena Salo, hon ville ha lite mer betoning på ögonen så att de kom fram ordentligt. Tycker själv att jag lyckades rätt bra med det. På bilden ser ni även min fina frisyr som Mia fixade på mig så att den skulle matcha klänningen. Tror aldrig jag fått så många komplimanger på en dag för en outfit/hår, men hur cool är den inte. Inget jag skulle slänga upp på mig själv på morgonen innan jag åker till jobbet dock.



Så såg den ut från sidan.



Och uppifrån.



Jag och Carin som hjälpt oss i sminket under finalprogrammen. Du är guld värd Carin!



10 minuter kvar tills direktsändning.

Då ser sminkbordet ut såhär:



Kaos som vanligt...



Alla samlade för att se en inspelad hälsning från producent och projektledaren. (Go Fia och Nina!)

Sådär, nu har ni fått följa med en liten bit bakom kulisserna.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Darksess

Vad fina alla var :) Älskade verkligen Elins smink och frisyr. Passade väldigt bra till uppträdandet. Måste vara väldigt kul att jobba sådär.

2010-06-05 @ 13:38:33
URL: http://darksess.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0