Leka med lack.

Tänk att jag aldrig kan hålla mig ifrån att kladda på naglarna. Idag fick jag ett ryck och tänkte pröva skiftningar i nagellack tack vare att jag läste detta: http://makeupmylack.blogg.se/2010/march/gradient-manicure-tutorial.html#comment

Det såg inte så svårt ut tänkte jag och började kladda. Tror dock att man måste ha lite större nyansskillnad i lacken än vad jag hade och jag måste nog öva upp tekniken lite för detta är resultatet:



Ingen jätteeffekt med andra ord. Men lite skiftningar blev det. Jag använde High hopes från China glaze (eftersom jag redan hade det på...) och försökte skapa skiftningarna med Heli-yum oxå från China glaze.

Av någon anledning påminner mig naglarna mest om drinken San Fransisco. (Som verkligen kan ge mig rysningar... Hallå minnen från Ayia Napa sent 90-tal)

Annars så var det en kul teknik! Kommer lätt att prova den igen snart...

/Maria

Uppdatering lite senare: Glömde överlack på bilden ovan. Med överlack på så blev det mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0