Something sweet- china glaze

Då var det dags för ännu ett smakprov från up and away kollektionen från China glaze. Denna gången helt ofrivilligt, för jag hade tänkt att behålla Light as air på ett tag, men råkade slå av en nagel igår så jag hade faktiskt inget annat val än att göra om manikyren och då kunde jag lika gärna pröva en ny färg. Så här kommer Something sweet:



På ringfingret ser ni denna gång Heli yum (China glaze) Tycker att det piggar upp lite med färg när man annars har en ljus pastellfärg på naglarna. Även om några säkert är trötta på "en nagel färger"

Ute:



 Får direkt bröllopskänningar när jag ser färgen. Den är sött pastelligt babydoll rosa. (mer rosa än vad jag kunde återge på bilderna). Jättesöt färg. Har haft 2 lager, även om det säkert räckt med 1 lager om man är bättre än mig på att lacka. Tyckte att den torkade lite långsammare än de andra färgerna i kollektionen, men det kanske är för att jag är rastlös och ska iväg och jobba. (fredag= Let's Dance)

Om inget oväntat händer tror jag att denna kommer få sitta på ett tag tyckte den var väldigt söt. Men när man jobbar med smink och tvättar händerna 70 000 gånger per dag (överdriver bara lite...) så är det lätt hänt att lacken slits av lite lättare. (Har hänt mer än en gång att jag råkat bränna av färg med plattången eller locktången.)

/Maria

Kommentarer
Postat av: Ellen

Fan vad ballt med en utstickande färg på en nagel !

2010-03-05 @ 23:37:14
URL: http://ellengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0