Vinnarna av Let's dance 2010 är korade!



Cecilia Ehrling och Mattias Andreasson!

Det var en lång dag igår! Men jätterolig. Var i studion vid halv 10:30 på morgonen för att hinna packa upp sminket till min första sminktid som var 11:15. Då började jag med Cissi.

Såhär såg sminkbordet ut då:



Sen följde smink av Molly och Elin i rask takt. (Inte en enda bild kom jag ihåg att ta på Molly...)

Det märktes inte av så mycket att det var final, luften brukar darra av nerver men igår var det rätt lugnt. Eftersom alla dansarna kom tillbaks igen så var vi även full styrka i sminket. Vilket oxå är roligt så man får träffa kollegorna ibland. Efter var det ju finalfest, men den skippade jag eftersom körslaget väntar idag. En sån lång studiodag kräver energi och det orkar jag inte om jag varit och festat kvällen innan. Så jag smet direkt efter sändningen.  Nu ska ni få se lite mer "bakombilder":




Anna fixar Helena.





Helena färdigstylad.



2 av tjejerna jag sminkade. Cissi och Elin.



Inte bara jag som ville fota lite...




Cissi färdig inför sista dansen.



Finaltjej nummer 2!



Kicki och Lotta



Såhär ser gårdagens färgskala på läppglansen/stiften ut. Denna tallrik följer med tjejerna som "passar" i studion.



Sminkbordet i slutet av dagen. KAOS!



Tur att det finns hårtork så penslarna torkar snabbt när man tvättat dem.

Sådär kan en dag se ut i sminket. Runt 12 i natt stack jag nyckeln i ytterdörren, 30 minuter senare sov jag. Och snart är det dags för ännu en studiodag. Körslagetstudion väntar.

Hoppas du får en bra helg med iaf lite sol!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Så du har jobbat med Let's dance? Det har nog inte jag fattat! Men vad roligt :) Är det vissa program du jobbar med, eller hela TV4?

2010-03-28 @ 10:28:13
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, jag är en av sminköserna på Let's Dance. Är frilans, så jag jobbar bl.a med tv 4 produktioner, men även på andra kanaler. :) Och div. andra jobb såklart.

2010-03-28 @ 10:59:00
URL: http://iamsthlm.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Härligt :D

2010-03-29 @ 20:45:16
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0