Besviken på drömklänningen.

När jag skulle fylla år så skrev jag ju att jag önskade mig denna:



Kunde inte riktigt släppa tanken på den så igår åkte jag förbi Kappahl på vägen till jobbet för att se om den mot all förmodan fanns kvar. När jag kom in hängde den där, rakt framför mig- i min storlek! Den var mer beige/gul än vad jag trodde att den skulle vara, men tog ändå med den till provrummet. Där jag inser att dragkedjan är trasig. Ett måndagsexemplar tänkte jag då och gick ut för att se om det fanns fler. Min storlek var slut, men började titta på de andra som hängde där ändå. Då såg jag att ännu en var trasig i dragkedjan. Då gav jag upp! Att en kan vara trasig kan jag köpa men att 2 av 5 som hängde där hade samma fel- nej det köper jag inte! Trist. Det är ändå en klänning som kostar 499:-. Visst, det är inte löjligt dyrt, men heller inte hur billigt som helst. 

Så drömmen om en söt sommarklänning får leva vidare. För vintage stories klänningen får inte följa med mig hem!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0