Händelserik dag!

Oj vad det har hänt mycket idag! Inte bara pressmötet i morse. Det var ingen höjdar uppslutning. Flera hade osat men dök ändå inte upp. Men allt hände lite snabbt så man kan förstå att det inte var så många på plats. Men det var ändå trevligt!



Det bjöds på laktosfri smoothie med hemmaodlad mynta som dekoration, (Från min trädgård- har mynta som skulle räcka till hela stockholm...) olika nötblandningar, salta pinnar och olika melonsorter.



Maria från gloMinerals väntar på de inbjudna gästerna.



Jag börjar visa sminkningen på vår modell Gathania.



Jag i action med att visa stegen i sminkningen. I bakgrunden ser ni Pernilla från gloMinerals.

Shit, det är rätt konstigt att en look jag själv satt ihop och designat faktiskt finns ute till kund nu. Det jag ville med looken var att den skulle vara somrig, skimrig och tillgänglig. Dvs att alla ska kunna bära upp den vare sig du är mörk eller ljus, gammal eller ung. Samt att den ska vara okomplicerad. Att alla ska kunna anpassa den till sig själv. Hoppas att alla känner det.




Det söta lilla häftet med alla använda produkter och beskrivning hur man lägger looken. Tyvärr har vi inte fått dem att dela ut till kund än, men vi får dem förhoppningsvis typ nästa vecka.


Sen hände nåt lite märkligt. jag och Anna stod ute och... eh... luftade oss lite. Då kom en kvinna på gatan och sträckte till mig en telefon. I luren var det en annan kvinna som var desperat. Det hade hänt en "liten" blekningsolycka och hennes hår hade gått av. Vi sa först tvärnej att sätta i löshår på det håret. Men hon var själv frisör och medveten om riskerna och att det inte fanns nån större chans att det skulle bli speciellt bra. Men hon lyckades övertala Anna att göra det. Ni ser själva hur extremt kort hennes hår var på vissa ställen:



Måste säga att det blev bättre än vad jag kunde ana. Efter bilden: ( 175 slingor senare och helt oklippt)

Som vanligt måste min kamera förstöra några bilder...





Under tiden hann jag med att jobba lite med webshoppen samt färga brynen o fransarna på en kund.

Sen avslutades dagen med att jag hade en provsmink/uppsättning på en brud jag ska göra i augusti. En rätt fullspäckad dag med andra ord! Nu väntar jag på sminkschemat inför andra semifinalen i Talang 2010. Spännande att se vad morgondagen bjuder på i sminkväg.

/Maria





Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

åh herregud så jobbigt!!!!

2010-05-20 @ 21:39:16
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Maria, Hjärterdam

åh herregud så jobbigt!!!! Med håret alltså =P

2010-05-20 @ 21:39:25
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Maria, Hjärterdam

tack! =)

2010-05-21 @ 09:14:05
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0