Kungahuset fuskar sig snygga?!? Den nakna sanningen.

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7097853.ab

Newsflash!

Nej, men seriöst. Vilka fuskar inte sig snygga nu för tiden? I stort sett alla bilder i skönhetstidningar är retuscherade på ett eller annat sätt. Vi använder smink, hårprodukter, lösögonfransar, strumpbyxor som håller in och trycker upp. BHar som lyfter och klämmer och trollar. Skulle detta va en nyhet?

Klart man vill visa upp sig från sin bästa sida. Det gäller alla- gammal som ung, tjock som smal, känd eller inte känd.

Alla som har facebook, bloggar osv väljer ganska garanterat den mest fördelaktiga bilden på sig själv. Vem vill visa upp sig osminkad och ful när man kan välja en bild där man är stylad och snyggare.

Bara därför tänker jag nu göra det!

Ligger fortfarande i sängen, är totalt osminkad, håret har inte sett en hårborste på flera dagar. Dessutom har jag mitt allra fulaste nattlinne på. Minns ni för några veckor sen att jag berättade att jag var på klädparty hemma hos en granne och skrattade så tårarna rann när jag köpte ett gräsligt nattlinne? Here it is:



Den nakna sanningen alltså.

Annars hittar man vinklar och tar ca 300 kort innan man tycker att en bild duger. Den övre bilden var den enda jag tog.  Alltså fick det bli den.

Annars vill jag låtsas att jag vaknar och ser ut såhär:



Fast vet ni vad? Det spelar ingen roll! Jag är samma person även om jag är osminkad och okammad. Visst är det kul att styla till sig ibland, men jag vill inte känna att jag måste.

Så låt Victoria och Daniel tuscha lite på bilderna. Det är ju inte så att de är fula i verkligheten heller. Vi ska vara glada att vi har en sån vacker kronprinsessa. För det är precis det hon är. Vacker. Och det är DU med.

/Maria


Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

härligt! =)

Alla använder väl typ photoshop, förutom vissa som inte är tekniska nog =/ Men nog kan man trolla ändå =)

2010-05-10 @ 12:27:30
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: lillan

hej kan du hjälpa mig att välja header bild på min blogg? skulle bli jätteglad om du kunde hjälpa mig med det:D

2010-05-10 @ 22:42:25
URL: http://victoriahemby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0