Sex and the city 2

Ikväll smäller det! SATC 2 har premiär. Önskar att jag kunde se den redan ikväll, men det är rätt kört.

Ska jobba på ett event ikväll så jag får längta vidare tills jag har tid att gå och se den på bio. Tänk hur många som har en relation till tv serien. Mitt bästa minne är nog när jag och Nattis (en vän jag delade lägenhet med) varje sändningskväll kröp ner i soffan och dippade morötter och gurkstavar och drömde oss till en värld där allt var så glammigt och härligt och fritt som i serien.

Och karaktärerna berör mig än idag. Jag och Anna såg första filmen tillsammans och jag bölade mig igenom den. Vem har inte nån gång suttit och funderat på vem av tjejerna man är mest lik. Men man (jag) kommer alltid fram till att man har lite av alla i sig. Och det är väl det som är det stora med Carrie, Miranda, Sam och Charlotte. Vem du än är, vart du än bor så kan du alltid relatera till någon av dem.

Kan inte riktigt bestämma mig vilket som är mitt favoritavsnitt. Men några scener jag verkligen minns som om det var igår jag såg dem är:

-När Aidan och Carrie är ute i hans stuga i bushen och Mr Big kommer dit. Tycker så synd om Aidan samtidigt som man ändå alltid gillat Big.

-Charlotte och the Rabbit. Behöver inte säga så mycket mer va?

-När Sam får cancer och Smith rakar av sig håret för hennes skull...

-När Steve och Miranda kysser varandra på Bradys kalas.



Vem i Sex and the city identifierar du dig med?


/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0