Test: gloWater resistant mascara

Lite sen med att testa denn mascara som faktiskt kom för några månader sen. Därför har vi heller inte tagit in den till I am eftersom vi gärna testar produkterna innan vi tar in dem till sortimentet.



Fakta: Detta är enligt gloMinerals en vårdande, förlängande, volymgivande mascara som är vattenresistent dvs att den inte är vattenfast men resistent mot vatten. Antar att de menar på samma sätt som t.ex Kanebos Mascara 38°C. Den går att bygga i flera lager, bäst är det om man väntar 30 sekunder mellan appliceringarna för att det inte ska klumpa.

Mina fransar innan mascara. (Nyfärgade och allt...)



Efter min något slarviga applicering:



Resultat:

För tidigt att säga nåt om hur den sitter såklart eftersom jag faktiskt inte haft på mig den mer i än en kvart... Haha. Men tycker att den kändes helt ok att måla med. Ingen sådär wa-wa woom effekt, men det är det få mascaror som ger enligt mig som mest kladdar på mascara lite planlöst när jag själv använder det. Den torkade snabbt, minimalt kladd. En mellanstorlek på borsten- vilket jag gillar. Men ändå rätt bra volymresultat måste jag säga när jag tittat mig i spegeln en gång till. Verkar lovande!

Får se hur den står emot en svettig lång dag i Talang studion idag. Återkommer med hållbarhetsrecension vid senare tillfälle.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0