Uppdatering mascaratest.

gloWater resistant mascara fick ju pryda mina fransar igår. Men kunde inte ge den ett betyg eftersom jag ville testa den en hel dag först. Och vilken heldag den fick. Sminklogen på Talang igår var stekhet! Det var så varmt så att alla var helt klibbiga och nästan yra av värmeslag. Dessutom så var det ju rätt så mycket att göra med en grupp med 7 danstjejer, ett Ska band, en dragshow, två sångerskor varav en av dem med ett band bakom sig, 1 trollkarl med två statister, en lindansare och en showkille. (vet inte hur jag ska beskriva Micke maskin annars... Samt då såklart Tobbe, Marko, Johan och Bert. (Charlotte har sin egen sminkör Mattias med sig).

En hel del att göra med andra ord. I ett litet rum utan fönster eller luftkonditionering. Det var så varmt att det nästan var svårt att få sminket att fästa!

Så mascaran fick vara med om en del. Dessutom (don't try this at home) för att verkligen testa den tog jag inte av den igår kväll för att se hur den såg ut när man sovit med den. Stackars fransar...

Men den klarade alla test. Inte en smula trillade ner under ögat igår. Inte heller under natten har så mycket hänt med den. Den sitter fortfarande på plats. Nu lite mer nött, men ändå fullt godkänt.

Så betyget blir: 4,5/5. Jag kommer lätt att fortsätta använda den. Speciellt eftersom jag har väldigt ljuskänsliga ögon som rinner lätt. Därför har mascaror en tendens att trilla på mig om jag är i starkt ljus. Och det är jag ju både i jobbet och nu när sommaren närmar sig/ är här.


/Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

kommer ni ta hem den till butiken då? =)

2010-05-23 @ 15:38:33
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Maria

Det lutar nog åt det. Ska se vad Anna tycker om den först. Men jag kommer använda den i sommar, så några ex tar vi nog hem. :)

2010-05-23 @ 17:28:41
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0