Galen maskdesign.

Mitt huvud bara snurrar och är fullproppat med bilder, ideér och inspiration just nu! Är mitt uppe i maskdesigntänk för en julshow som börjar snart. Jätteroligt, men ganska krävande...

Har varit på möte och träffat alla dansarna som jag ska göra masken till idag. Har även plåtat av dem, tittat lite på deras rep och bara satt i skräddarställning inne i replokalen för att se vilka tankar som spontant kom när jag såg dem dansa.

Träffade både koreografen och kostymdesignern häromdagen för ett första spånmöte. Alltid lika kul att göra ett sånt här projekt när det inte är klassiskt skönsmink som gäller.

Lite av mina inspirationsbiler/kostym;



Det är mkt att tänka på. Sen måste dansarna kunna sminka sig själva i designen jag gör och samtidigt kunna sminka om sig till "normalt" efter ett tag på ganska kort tid.

Så om jag inte bloggar frekvent närmsta dagarna så vet ni varför. Min hjärna snurrar av färger, former, fjädrar och gud vet vad!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

fina hattar =)

Och gud så kul detta låter =)

2010-11-16 @ 21:57:59
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0