Huh, vintern är på väg.

Anna släppte mig lite tidigare från I am idag, hon ska resa bort över helgen och då passar jag på att vara lite ledig såhär i början av veckan istället.

Kom precis hem och kraschade i soffan med fötter kalla som isbitar. Konstigt när gatan utanför ser ut såhär:



Snö! Usch, är inget fan av det alls! Blött, kallt och otrevligt.  

Som Anna även berättade var vi på fest i lördags och i fredags lurade Madde som jag bor med ut mig på en ölrunda. Så igår när vi jobbade i en kall dragig studio kände jag att min kropp inte alls mådde som den borde. Har dessutom ätit alldeles för mycket socker sista veckan (ja, det var den tiden i månaden) så nu är det några dagars sockerfri kost som gäller. Dessutom så hade jag ont i halsen igår kväll så på vägen hem gick jag förbi affären för att köpa detta:



TIPS: Vill du vitaminchocka kroppen om du känner av en begynnande förkylning finns inget bättre knep än att göra sitt eget ingefärste.

Jag kokar upp vatten, river färsk ingefära, skalar en halv citron och skivar den rakt ner i koppen. Sist tillsätter jag en matsked honung och låter det hela dra en stund innan jag dricker upp det. Inte bara nyttigt utan faktiskt väldigt gott också!

Förresten så har jag en bild på Anna när hon stod och sminkade igår på det hemliga projektet.



Vet inte så mycket själv om programmet sen, men det låter på det jag hört som om det kan bli en hit!

Kram

Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0