The bitch is back! (?) Dagens sminkning.

Hm, blev precis kallad bitch på tunnelbanan på väg till I am. 2 grabbar i 20 årsåldern satt på en bänk som jag gick förbi påväg till min uppgång. De var inte helt... erhm... nyktra och städade om vi säger så och försökte få kontakt genom att ge (enligt dem då) smickrande kommentarer till förbipasserande tjejer. När jag inte svarade på deras hej och andra kommentarer fick jag höra bakom mig att jag var en "jävla bitch." Trevlig start på dagen, tycker ni inte?

Så därför får alltså dagens sminkning gå under bitchsminkningskategorin. ;)



En ganska klassisk "Mariasminkning". har inte haft markerade läppar så mycket sista tiden och kände att jag saknade det lite.

Som ögonskugga har jag de två ljusa skuggorna i Irridecent leatherpaletten  (som till mitt stora förtret nästan är helt slut, tur att jag har två...) från Dior.
Rouget är en blandning av Sunkiss från gloMinerals (shading) och Lilac Silk även den från gloMinerals.
Läpparna pryds idag av läppennan Crushed raspberry och stiftet Passionfruit även de båda från gloMinerals.
Ögonbrynen är ifyllda med en brun kakeyeliner (som jag använde torr) från det underbara märket Makeup A. Sjukt synd att inte det finns i Sverige...

Nåja, idag ska jag bara vara på I am och sen är planen att jag ska ha en lugn hemmakväll. Får se om jag får lappsjuka eller inte.

Kram

Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

ni får börja sälja det =)

2010-11-15 @ 20:57:01
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0