Dagens jobb!

Hej!

I dag jobbar jag med webb tv på hotell Elite i Saltsjöqvarn, en otroligt vacker byggnad.



Visserligen snö på den här bilden men i alla fall, visst är det vackert!!



Nu har vi gjort de första inspelningarna för idag och då det är mest män jag sminkar i dag så tänkte jag berätta lite om hur jag brukar gå till väga.
Oftast så räcker det med att lägga en lätt foundation på killar/ män, men det beror naturligtvis på vad det är för slags jobb det gäller. I det här fallet när det är webb tv eller vanlig tv så är det viktigaste att "matta " ner huden så att den inte blänker samt få bort det röda i ansiktet. Anledningen till detta är att ljus sättningen oftast är väldigt stark och utan smink ser man röd och flammig ut i bild. När jag jobbar med tv och ska göra så att personen/mannen i fråga ska se ut som sig själv så brukar jag använda mineralfoundation från glominerals.



De är lätta att arbeta med och mattar ner huden lagom mycket utan att vara alltför täckande, om det behövs mattas ner ytterliggare så pudrar jag lite lätt efteråt med perfecting powder.

De borstar som jag rekomenderar och tycker funkar allra bäst är:
Kabuki borsten eller:

Ultra borsten.

Lätta och smidiga att jobba med. För att komma åt ordentligt invid tex näsan och under ögonen så brukar jag använda:

Angled eye borsten (en av mina favorit borstar)

En annan sak som är viktig är hygienen med borstar, att man gör rent dem ordenligt. Jag brukar tvätta mina med schampo eller en mild tvål när arbetsdagen är slut. Under arbetsdagen är ju detta svårt då borstarna inte hinner torka mellan sminkningarna, det är då ändå viktigt att hålla rent och snyggt samt använda en brusch cleanser mellan varje sminkning.




Bara att spraya på borsten och dra av mot en servett.

Det sista tipset jag har när man sminkar män är att använda en antishine, speciellt om de är rakade eller inte har så mycket hår. Och i den kategorin finns det en produkt som slår alla andra, dyr men fantastiskt bra och därmed värd varenda krona:


Shiseidos antishine!


Med detta så önskar jag alla en trevlig dag!

Anna


Kommentarer
Postat av: Ninni

Härligt att ni är tillbaka :-)

2010-09-22 @ 11:02:37
Postat av: Anna

Tack!!

2010-09-22 @ 13:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0