Farligt smink!

Läste en artikel om farligt smink igår i metro.




Och som säljare av smink så blir jag ju såklart upprörd av detta, visste ju att det förkommer an hel del inom hår industrin med dust it och ghd tänger, och i egentligen så säjer det väl sig självt att en ghd tång som ligger på runt 3000 kr inte helt plötsligt kan kosta 1500???? Det ruskiga med piratkopior är ju att de är ruskigt lika men håller ju såklart inte kvaliten lika bra. I smink och hårprodukter så vet man ju inte vad de egentligen innehåller och jag skulle då aldrig lägga något som jag inte visste vad det innehöll på mitt ansikte.
Ögonskuggor, läppstift och mascaror hör till de vanligaste produkterna inom smink som kopieras och det är mest de dyrare märkena som chanel, christian dior, mac mfl som kopieras. Vad kan man då göra för att avslöja detta skit?

Var alltid uppmärksam på priserna om det är mycket billigare så kan det vara kopia.

Färger och utgåvor som inte finns i det ordinarie sortimentet.

Avvikande förpackningar.

Hoppas ni alla har en bra torsdag!!

Kram Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0