Beslutssvårigheter angående festkläder.

Har precis kommit hem från en oväntat lång dag på I am.

Började med att fixa sminket på en blivande brud för att sedan ge mig på en brud till. Hon hade med sig sina systrar som oxå skulle bli fixade inför vigseln. (Då hade Anna anlänt till butiken och fixade en av systrarna. Som för övrigt var enäggstvillingar- alltid lika festligt av någon anledning.)

Sen satte vi igång med storstädning. Varenda hörn av I am är nu städat och putsat inför att vi öppnar på riktigt efter semestern på tisdag. För att göra städningen lite lättare och roligare öppnade vi faktiskt en flaska bubbel som vi delade med Margota.

Nu har jag istället lite klädfunderingar inför morgondagen. Vet inte om jag berättade det, men det är final av Robin Hood på Kastellet då och efteråt ska vi som jobbat med det passa på att fira av säsongen. Har följt väderleksrapporterna med spänning de senaste dagarna och självklart ser det ut att bli regn... Pissigt värre! Så nu funderar jag på om mina redan uttänkta kläder funkar även om det blir regn... Tänkte iaf ha på mig detta:

 

Med en rosa kavaj över om det blir kyligare senare på kvällen.



Och vad ska jag ha för smink? Fokus på läppar eller rent av sotiga ögon?

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0