Enklare shading för ett piggare ansikte.

Just nu är jag inne i en period då jag som ni vet är lite av en zombie. Känner mig mest svullen och trött hela dagarna. För att försöka lura världen att jag inte alls kommer från den andra sidan krävs ibland lite extra smink.

Eftersom jag somnade runt 22 snåret igår vaknade jag ganska tidigt idag och har därför lite extra tid på morgonen. Därför tog jag en bild (inte nytagen dock, den har kanske 4 veckor på nacken eller så... Just på den här bilden slår blixten lite konstigt så pannan ser av någon anledning extra brun ut, men ignorera det faktumet är ni gulliga. Tänkte i alla fall visa lite hur jag shadar/highlightar mitt ansikte.

Håll till godo, jag är inte utrustad med massa retuscheringsprogram o sånt. Här jobbar vi i paint!



Det ser kanske jobbigt ut, men när man fått in snittsen tar det inte många extra minuter att få till.

De ljusa cirklarna är där jag använder highlighter. Just nu är gloMinerals Illuminator favoriten. (kostar just nu 299:-)



 Den är ljusreflekterande och ger lyster, alltså inte så asskimrig som en "riktig" highlighter kan vara. Illuminatorn lägger jag antingen över eller under mitt mineralpuder. (Eller båda delarna om det är en riktigt dålig dag...) I ögonvrån och under ögonbrynet tycker jag inte riktigt att krämen räcker till så då tar jag ofta en skimrig ljus skugga istället. Just nu använder jag mest Maybellines MNY skugga nr 120 (Hittar tyvärr ingen bra bild på den för tillfället. Det är bra att ha en skugga som skimrar lite, men som inte är för glittrig. Det blir bara rörigt. När jag jobbar används mest:

Diors shimmer powder 001: (Min har jag köpt på Kicks, kostar runt 600:- om jag inte minns fel)



eller gloMinerals skugga Sand pebble: (209:-)




Som shader (de mörka strecken) använder jag nästan alltid gloMinerals solpuder Sunkiss: (435:-)





Frågor på det?

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0