Enkel ögonsminkning.

God morgon! Eller ja... god lunch kanske. Kom precis till I am, det är min tur att ta över rodret här efter mina två dagar ledighet. Så jag börjar dagen med att blogga lite om dagens ögonsminkning.

Somnade sent och fick således inte så många timmars sömn så därför fick det bli en väldigt enkel sminkning idag. Har bara använt två färger. No money no honey (overshadow) från the Balm och ... hm... sable... nånting från Mac. Kollar det senare när jag kommer hem...





Sjukt enkel sminkning. Ingen eyeliner, bara mascara (gloWater resistant mascara- black) Mac skuggan över hela locket, sen no money, no honey över den i inre ögonvrån en bit in för att ljusa upp och för skimrets skull. Det behöver inte alltid vara så komplicerat!

Nu får jag snart min första kund för dagen. Färgning och formning av bryn står på schemat!

/Maria

För övrigt så blev jag så glad när jag gick till jobbet idag och Stockholm badade i solljus! Lovely!

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

såg fint ut =)

2011-02-02 @ 20:34:15
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hej, jätte snygg make up. MEN, vart har du gjort dina fransar...? du kan få mycket snyggare!!!

2011-02-03 @ 00:20:08
URL: http://alltvackert.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack Maria!



Zandra- Mina fransar ser ut som de gör pga att jag haft en svår allergisk reaktion och varit tvungen att smörja ögonen med en kortisonsalva som gjort att de lossnat. Vågar inte göra om dem än, men snart så!

2011-02-03 @ 09:35:36
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0