2011- Skärpning!

Ok. Hur dåliga har inte vi varit på att blogga senaste månaden. Katastrofalt dåliga skulle jag vilja påstå! Men nu är det min första dag på jobbet efter nästan 2 veckors semester och då passar jag på. Dagen till ära är jag dessutom sminkad. Det har jag knappt varit alls sista veckorna. På julafton och nyårsafton typ. Det är det jag orkat med. Förutom lite bas någon dag, men oftast inte ens det. Ville ha en paus från smink och jobb.



Datorkameran får visa lite svagt hur dagens sminkning ser ut.

Bas: glominerals pressed base- golden light
Rouge: gloMinerals- Lilac silk samt sunkiss solpuder som shader.
Ögonskugga: gloMinerals- Sand pebble
Eyeliner: Kakeyeliner från face
Kajal i ögat: Nyinköpt svart sak från Maybellines budgetmärke MNY. (Ska skriva om den sen, testar hur länge den sitter just i detta nu.)
Läppglans: gloMinerals- romance.

Har även såhär lagom till det nya årets start blivit lite blondare och tagit ur min hårförlängning. Känns faktiskt helt ok! Trodde nog jag skulle få panik, men kommer nog klara av att vila håret och bara ha mitt eget ett tag.

Dessutom avslutade jag året med en lite mer permanent utsmyckning av kroppen. En ny tatuering.




Är sjuuukt nöjd faktiskt! Färgerna ser lite starkare ut på bilden än vad de är nu när den är nästan läkt. Om någon funderar på att tatuera foten säger jag- Go for it, men räkna med en smärta som är insane! I särklass det mest smärtsamma jag varit med om i hela mitt liv! Har inte rört en min när jag tatuerat mig förut (har 3 andra.) Men denna... AAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ! Men helt klart värt 3,5 timmars smärta! (Kunde heller knappt stödja på foten dagarna efteråt...

Hoppas er start på året har varit lika bra som min (totalt soffläge fram tills idag!)

Kram

Maria

Ps. Anna har fortfarande semester så henne hör ni nog inte av på ännu några dagar.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kul att du bloggar lite igen :)

2011-01-03 @ 14:16:30
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-05 @ 02:55:54
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men gud vilka tatoos!!:o/ Det ser ut som två vidöppna fi**or i mitten av blommorna ju! Det var bland det fulaste jag sett i tatueringsväg om jag ska va ärlig! Jag hade gråtit blod om jag hade vart du...

2011-01-17 @ 21:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0