Ny vecka- nya tag!

Ja herregud! Skrev ju i början av förra veckan att det var en bra start på veckan. Sen gick jag ju och fick en matförgiftning och en rejäl allergisk reaktion på ögonen. Har fått många frågor om vad jag tror det utöstes av. Min teori är att jag var svag i kroppen och bråkade för mkt med ögonen. Min ögonkräm är slut så jag hade inte smörjt in huden där. Sen tog jag bort fejkfransarna, färgade mina egna och satte dit nya. Samtidigt som jag bytte ögonrengöring. Det var nog helt enkelt för mkt för mina stackars ögon. Men nu är jag nästintill normal igen och hade t.o.m linserna i ögonen i helgen. (Idag har jag dock glasögon.) Men nej, jag har inte tagit bort fransarna (några trillade dock av pga den feta kortisonsalvan jag smörjt mig med...) och jag är inte rädd för att prova igen, även om det finns en risk att jag blivit överkänslig för limmet. Men kommer jag göra alla delar av förlängingen så intensivt? Dvs ta bort, färga och sätta på? Nej, skulle inte tro det! Haha.

Annars är det rätt lugnt, i fredags var det ju Let's dance. Kul att träffa Maria Montazami! Som Anna visade i helgen så fick jag äran att snabbfixa till hennes smink. Hade bara typ 10 minuter med henne så jag rättade till hennes foundation lite och fräschade upp den lite. Klockan var ju ändå 22 och hon hade varit igång hela dagen. Hon var i vilket fall som helst hur trevlig som helst. Även hennes bror som hängde på in i sminklogen. Såg även att hon la ut en bild på mig när jag sminkade henne i sin egen blogg. Lite roligt!

Jag sminkade Charlotte och Malin i fredags. Malin hann jag inte ta någon bild på men Charlotte såg ut såhär. (sorry för den suddiga bilden...) Observera att när bilden togs har sminket suttit på i ca 10 timmaroch överlevt både rep, genrep och en direktsändning på 2 timmar...



På Charlotte har jag använt:

Skuggor: Twinkle (gloMinerals), Kona (gloMinerals) samt en svart från Nars.

Fransar: NTR 28 (eyemimo) som jag klippt i halvor och satt en halv i vardera yttre fransrad.

Rouge: Begonia (gloMinerals) samt Sunkiss som shader.

Läppar: Ett knallrosa läppstift från Nivea som jag tyvärr inte minns namnet på just nu.

Penna i ögat: Svart penna från MAC.

Ögonbryn: Var redan ifyllda när hon satte sig i stolen, så det har jag ingen koll på. 

Såhär trångt och härligt är det backstage innan sändningen börjar och alla går ut på golvet:



Härligt! Den bilden var ännu mer suddig! Måste komma ihåg att ta med mig kameran på fredag...


/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0