Maria testar- BiOliv Body crème Olivolja/Aloe vera.

I mitt snart 29 åriga liv har jag aldrig behövt smörja in kroppen... Ok, klart jag ändå smörjt in mig då och då men det är inget jag har varit tvungen att göra för att hålla huden i bra skick. Men nu denna vinter har något hänt! Min hud kliar och är så torr att jag faktiskt fått små sår. Bildbevis kommer här:



Detta är alltså min arm, ingenting annat. Men såhär har jag lite här och där på kroppen. Sista veckan har jag försökt smörja mig med mitt favoritbodybutter- Cuccio. Men! Resten av huden blir len och ingenting händer med de riktigt torra såriga partierna. Så igår på I am satt jag och Anna och fikade och vi pratade om just att smörja in sig. Hon har ju pratat sig varm om BiOlivs kroppskräm och skrubb. Så jag inhandlande just en kräm för att se om nu Annas favorit håller måttet.



Om den kan rå på mina torrfläckar för 98 kronor när inte krämen från Cuccio klarar det som ändå kostar 295 kronor så är ju det toppen. Att den dessutom har en "econat" certifiering och även är fri från parabener, mineraloljor, färgämnen, PEG (vad det nu är...) samt fri från animaliska biprodukter gör ju inte det hela sämre! Började smörja mig med den igår kväll efter duschen. (Ett annat knep för att rädda huden är att försöka hålla mig till att duscha på kvällen eftersom huden då hinner bilda lite nytt skyddande fett under natten.) Känner faktiskt att huden är lite lenare redan nu! Vi får se om några dagar hur det går.

Stay tuned för att se resultatet!


Kommentarer
Postat av: Mira

Vart kan man köpa den?

2011-03-10 @ 16:06:51
Postat av: Maria

http://iamsthlm.e-butik.se/?artnr=olivbody&cat_id=61

Där kan man köpa den. Eller i vår butik på ringvägen 116. Sen finns den ju i andra butiker oxå, men vet tyvärr inte vart. Den enda butiken jag sett den i annars är en skärgårdsbutik på Nåttarö i stockholms skärgård.

2011-03-10 @ 21:09:40
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0