Fotd- cherry blossom

Huh! Vaknade upp helsvettig av att jag drömde en jobbig dröm. Drömde att jag sminkade en tjej (säger inte vem det är eftersom jag vet att det är en trevlig person och inte en sån j*vla häxa som hon var i min inte alltför behagliga dröm). I drömmen var hon hemsk... Undrar om det bara är vi sminköser som drömmer mardrömmar om smink...
Tvingade mig att somna om och vaknade alldeles groggy och mosig. Därför kände jag för att försöka få bort fokus lite från mina något svullna ögon. Därför fick det bli ett av mina favoritgloss idag: Cherry blossom från gloMinerals. Tycker för övrigt att det är ett skumt namn eftersom körbärsblommor i min värld är vitrosa inte röda som detta gloss faktiskt är.



Grund: gloPressed base- golden light. (gloMinerals)
Concealer: Boi-ing (benefit)- nr 01
Primer ögonlock: Lidprimer (gloMinerals)
Ögonskuggor: gloMetallic smoky eye (gloMinerals)
Eyeliner: Eyestudio lasting drama gel liner (Maybelline)
Mascara: 2ooo calorie mascara- black (Max factor)
Rouge: Bellini (gloMinerals)
Bryn: gloBrow collection- brown (gloMinerals)
Läppar: Penna från Make up A- nr 01 samt gloGloss- Cherry blossom (gloMinerals)
Dagens doft: Victorias secret- Pure seduction

En rolig parantes är att jag hade på mig detta gloss häromdagen och när jag väntade på bussen kom en kvinna fram och frågade vad det var för färg för att hon var tvungen att ha den. Det är lite roligt. Sa då att jag hade en liten butik i närheten och hon sa att hon skulle titta förbi. Mycket riktigt kom hon någon dag senare. Då hade jag istället färgen Plum glaze på läpparna och hon föll ännu mer för den. Haha. Kul att folk lägger märke till varandra sådär.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0