God gärning eller inte?

På vägen hit (I am alltså...) såg jag en tjej framför mig på bussen som noga hade lockat sitt hår och tuperat det med omsorg för att hon skulle vara fin såhär på lördagen. Ett problem dock. Hon hade löshår i. Ni vet såna tränsar som man antigen limmar i eller fäster med klämmor. En av dessa längder syntes extremt väl längst upp.

Vad skulle ni göra i en sån situation? Säga till för att vara snäll eller inte säga nåt och låta henne gå runt så. Jag valde idag att inte säga nåt. Men hade det varit jag så hade jag nog velat att någon sa till mig. 
 

Frågade Anna, hon tyckte att jag gjorde rätt som inte sa nåt. Åsa- Annas kund säger att hon gärna skulle vilja att någon sa det till henne, men att hon kanske inte skulle våga säga till.

Hade jag lagt ner energi på att försöka vara fin, men inte riktigt nåt ända fram så skulle jag nog velat att någon lite diskret påpekat det för mig.

Vad tycker ni? Skulle ni bli arga om någon sa till er en sån sak?

/Maria

Kommentarer
Postat av: Susanne Lundin

Hejsan! Har varit med om samma sak, ungefär, flera gånger, men faktiskt aldrig sagt till! Detta pga att jag tror det ska bli pinsamt (???) för personen i fråga - men det är ju ännu mer pinsamt att gå omkring hela dagen med kjolen i trosorna (ni vet), eller något annat. Visst är det lite konstigt!!!???

Är SUPER-nöjd med håret, förresten! Kramar!

2011-09-04 @ 13:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0