Överlevde tandläkarbesöket.

Om det mot all förmodan är någon som varit orolig för mig och min tandläkarskräck så överlevde jag utan hjärtattack. Det var väl egentligen tack vare den lugnande tabletten jag fick. Ångestnivån när jag gick in på  mottagningen var väl uppe i 8/10. Men när 30 minuter efter jag tagit den var jag harmonisk och lugn och allmänt snurrig.

Liten smärre pulsrusning när tandläkaren tittar på röntgenbilden och mumlar nåt om ovanlig fraktur. Tack för den!

De insisterade på att jag skulle ta en taxi tillbaks till jobbet pga tabletterna- Jaha sa jag, jag tar en från kungsgatan då. Gick istället in på PUB och shoppade och åkte sen tunnelbana till jobbet. Inga problem där inte!

Snurrigheten hade tack och lov lagt sig till min första sminkkurs för dagen och nu mår jag prima igen. Förutom att tanden värker lite, men det går väl över tills i morgon antar jag.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej!



Vad bra att tandläkarbesöket gick bra! Vet precis vad du pratar om, har till och med fått gå i typ "terapi" hos min fantastiska tandläkare, detta innebar att jag fick gå dit några gånger och "bara" sitta i tandläkarstolen + fick axelmassage! Så nu klarar jag mig med en halv tablett inkl massage, fast gillar det inte i alla fall!



Kram Susanne

2011-09-25 @ 12:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0