Favoritdofter just nu.

Idag tänkte jag tipsa om mina 3 favoritdofter just nu. Eller ja. Samtliga har hängt med ett bra tag nu... För mig är parfym och doft något extremt personligt, men man kan alltid få inspiration av andra.


Den första doften är även den jag har på mig dagen till ära:



Pure Seduction från Victorias Secret.


Har bara body misten hemma, hade V S funnits i sverige hade jag haft hela serien. Just denna är min absoluta favorit av deras dofter. Body misten är även "lagom" när det kommer till att lukta. Gillar inte när man har för mycket parfym på sig. Doft är nåt man bara ska känna om man står nära någon annan. Sen är ju namnet fantastiskt. Pure Seduction. Kan det bli bättre?


Nr 2 på min lista är en annan vardagsfavorit:






Shower fresh från Clean.



Även denna en lite lättare doft som man bara känner sig fräsch av. Har haft den i 2 år nu och ännu inte tröttnat. Den kommer stå sig i många år till.




Den sista favoriten är snarare en parfym som jag har mest till festligare tillfällen:







Alien från Thierry Mugler.


Lite starkare i doften, men såååå underbar. Tycker dock att den doftar lite för kraftigt för att ha på sig varje dag. Men ändå en storfavorit som har hängt med i många år nu. Dessutom är flaskan nästan slut här hemma så den får nog hamna på önskelistan inför jul!. (Tips till familjen om det är någon som läser.)


Nej, nu är det dags att bege sig mot butiken. Kan inte sitta här och slöa längre.


Vilka är era favoritdofter?


/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0