Förlänga eller inte förlänga?




Som jag skrev tidigare http://iamsthlm.blogg.se/2009/october/ibland-vaxer-har-valdigt-snabbt.html så funderar jag på att be Anna göra en hårförlängning på mig. Har senaste åren haft naturligt långt hår, men tröttnade på det i vintras och klippte då av det till en kort page. Jag har varit jättenöjd med den kortare längden, men nu börjar jag faktiskt sakna mitt "gamla" hår.

Så nu står jag i ett vägskäl. Antingen klipper jag av det igen, eller så sätter jag i extensions.

Det finns både plus och minus med hårförlängningar. Skriver upp de argumenten jag kommer på här. Det kanske även är bra för er som liksom mig är i valet och kvalet.

Minus:
 
Tycker det är jobbigt att inte kunna dra fingrarna längs hårbotten utan att känna de små fästena.

I början gör det faktiskt rätt ont innan de "lagt" sig.

Det tar längre tid att göra i ordning. Typ om man vill platta/locka det.

Man måste tänka på fästena när man stylar håret.



Plus:

Det är snyggt!

Man känner sig kvinnligare.

Håret är oftast snyggt bara av sig själv.

Det håller sig snyggare längre än det egna håret vilket gör att man oftast kan tvätta det mer sällan.

Lättare att göra frisyrer.

Det sköts precis som ditt vanliga hår.

Åter igen: Det är snyggt!

Man kan sätta i hår i fler nyanser och därför få snygga slingor utan att slita på det egna håret.



Plussidan är ju faktiskt längre än minussidan, så jag tror nog att jag kommer beställa hår de närmsta dagarna!

Vad tycker ni? Långt eller kort hår i vinter?


/Maria


Kommentarer
Postat av: emma

jag tycker du ska göra en förlägning! :)

2009-10-26 @ 12:19:19
URL: http://emmariah.blogg.se/
Postat av: Maria

Håret är beställt!! Återkommer med bilder när jag är långhårig och snygg!!

//Maria

2009-10-26 @ 15:49:48
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0