Klädparty.

Igår kväll när jag kom hem stod min granne och ropade på mig i dörren. Dels för att ge mig pengar hon lånat och även för att bjuda in mig på "klädparty". Jag har inte varit på nåt sånt sen... ja aldrig i mitt vuxna liv faktiskt. Eftersom jag ändå inte hade nåt för mig (jävla hockey som gör att mina favvoprogram utgår...) så tänkte jag att jag skulle titta förbi och se vad det var för nåt. Märket hette Lingon och blåbär något jag aldrig hört talas om förut.

Först visade säljaren lite av kläderna och pratade om märket. (Bara ekologiskt, vilket ju är bra.) Sen fick vi rota lite själva bland det som hängde. Kan inte påstå att jag var så lockad av att köpa speciellt mycket men 2 grejer fylldes i den lilla blanketten. En barnbody som var jättesöt till min väninnas nya knodd och sen köpte jag även ett av de fulaste nattlinnen jag någonsin sett. Det hade långa ärmar och var prytt av små blå och röda dalahästar! Garvade resten av kvällen åt detta hemska plagg.

Varför köpte jag då detta? Av den enkla anledningen att min sambo är dalmas. Förlåt- mas. Försöker lära mig att man inte säger dalmas för att masar bara finns i dalarna.

Tyvärr har jag ingen bild på nattlinnet. Men lovar att bildbevis kommer upp på bloggen så fort jag fått hem det!

Vad tycker ni? Är det roligt med hemmapartyn eller mest lite jobbigt?

/Maria

Kommentarer
Postat av: Stylefile.blogg.se

Samma här och jag har riktigt svårt för att slänga gamla modemagasin.. vet inte vad jag ska göra med dem!?!?

2010-04-22 @ 13:05:35
URL: http://stylefile.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har förvaringsbackar från Ikea som även funkar som soffbord som är fullproppade. Men gör ändå rensningar då och då...

2010-04-23 @ 08:18:01
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0