Limbo bimbo och träningsvärk.

Aj aj aj! Var ledig igår och passade på att vara ute och fixa lite i trädgården. Bl.a så klippte jag häcken. (Inte hela dock för det skulle ta för lång tid, men jag började iaf.) Vi ska kapa den långt ner iår i ett desperat försök att försöka få den tätare och elhäcksaxen klarar inte av så tjocka grenar så därför gick jag lös på den med en vanlig ehm... sekatör(?) en sån stor variant med långt skaft iaf... Nåja, i vilket fall som helst så var det rätt tungt och idag känner verkligen mina otränade muskler av det. Har ont överallt!

Lackade även naglarna innan jag gjorde det igår. (Smart...- Not!) Så igår kväll var det bara att göra om det igen eftersom jag tydligen var aningens ivrig på att komma ut och jobba så lacket förstördes ju så klart.

Nu är de omlackade och fina iaf:

 

Lacket för veckan är Limbo Bimbo- China glaze. Har för mig att Anna visat det förut i bloggen, men jag har inte prövat det innan så jag visar det på mina naglar oxå. (Har haft det på tånaglarna i några veckor dock, men det är premiär för naglarna på handen).

 Bilden är inte helt till lackets fördel. Färgen är mer intensivt nästan neonigt rosa i verkligheten. Det är en färg som verkligen syns. Har sett i vissa bloggar att bloggerskorna frågar sina sambos om vad de tycker om färgen, men det funkar inte så bra här hemma. M säger "Fint" om alla färger mer eller mindre så det var en "programpunkt" jag fick tänka bort. Rätt lättarbetat lack annars. 2 lager gav full täckning. Utom på en nagel som fick ett tredje lager.

Ett bra nagellackstips till sommarens fester!

/Maria


Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

Det där är jätteläckert! =) Jag tycker att det skiftar lite i lila ibland också =)

2010-04-21 @ 09:20:32
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Therese

Grymt snyggt lack det där!

2010-04-21 @ 23:10:36
URL: http://ihuvudetpatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0