Eyelinershopping på Face.

Idag vaknade jag upp på Annas soffa efter att vi hade en liten tjejkväll igår med indisk mat och hyrfilm. Orkade inte åka hem så jag kunde lika gärna sova kvar... (Jag har t.o.m en tandborste där för såna tillfällen...) Skulle egentligen vara ledig från I am idag, men suktade efter sällskap så jag följde med henne dit ändå i några timmar. På väg dit slank jag in på Face, hade den flytande blå eyelinern Lagoon i sikte. Har varit sugen på den ett tag sen jag läste om den hos Lipgloss bitch men inte slagit till. Men idag kände jag att det var dags!



Passade även på att shoppa ett nytt läppstift i persika/orange, letar just nu med ljus och lykta efter ett som liknar Passion fruit från gloMinerals efter att det tagits bort ut sortimentet. Mer om stiftet kommer i ett annat inlägg. Nu koncentrerar vi oss på eyelinern.


Prövade den så fort jag kom till I am. Applicerade den med en eyeliner pensel eftersom jag är måttligt förtjust i penslarna som brukar sitta på förpackningen (dessutom är det mer hygieniskt att inte använda den direkt på huden...)

Efter typ 4 timmar satt större delen av produkten under ögonen istället. INTE bra! Kan inte påstå att jag grundat locket bra innan jag applicerade Lagoon, men herregud lite ska den väl klara av, hade trots allt concealer på hela ögonlocket. Så när jag kom hem fick jag applicera mer så att det skulle synas nåt på bilden av hur den ser ut på. Ska inte helt dissa den innan jag provat igen med primer under någon dag. För färgen är verkligen snygg:



Om den sitter bättre nästa gång kommer jag säkert använda den både på mig själv och ute på jobb.

165:- kostar den om du är sugen.

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0