Höstfix med sminkväskan- nya foundations.

Så har Tvsäsongen dragit igång igen. I lördags var både jag och Anna och jobbade på 4 ans nya underhållningssatsning "Dansfeber". Mer om det någon annan gång...

Jag kommer snart åka iväg i 10 dagar för inspelning av ett nytt program på annan ort. Inför det passade jag på att totalinventera min sminkväska. (rensade bort läppstift/glans som inte kändes 100, torkade av allt, kontrollerade att jag hade allt man behöver för alla möjliga händelser.) Kände dock att det var dags att skaffa några flytande foundations inför denna resa, även om jag älskar gloMinerals foundations så är det ju faktiskt inte alla som gör det. Insåg helt plötsligt att jag är lost när det kommer till flytande grunder, så jag hörde mig för lite bland kollegor. Och den foundation som oftast nämndes var Nude av Dior. Så jag pallrade mig iväg till Åhlens för att införskaffa några såna.



3 nyanser fick följa med hem till väskan.

Prövade den såklart på mig själv när jag kom hem. Oj, vad konstigt det kändes att ha en "riktig" foundation på ansiktet plötsligt. Det är säkert nästan 2 år sen jag hade det sist. Det kändes lite som om jag hade en mask i fejjan, men den blev fin på. Tyvärr har min hud svårt att ta flytande grunder, för runt näsan och ögon blev den torr och lite krackelerad direkt. Men jag vet att jag har en svår hud att sminka. Få flytande fungerar perfekt på mig. Men tror att jag kommer gilla den skarpt på andra.

Minns inte vad jag betalade för dem. Men runt 550:-/flaska tror jag det var.

Vilken flytande foundation är din favorit?

/Maria

Kommentarer
Postat av: Amelia

Den där är faktiskt bra! Har haft den tidigare, men finns dessvärre en för mörk färg med mig hem, så det blev lätt fläckar...

2010-08-31 @ 10:17:19
Postat av: Carina

Har precis fått Diors Foundation Nude, och den är väldigt fin. Hade på mig den idag, och på ögonlocken hade jag på mig skuggorma jag fick från er :)



Min väninna har blivit nyfiken på ögonskuggorna så vem vet, hon kanske är en blivande kund av glōminerals. Berättade om er butik på Söder.

2010-08-31 @ 23:04:33
URL: http://www.totalbeauty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0