Akutköp- nya skor.

Har i nån vecka börjat få väldigt ont i fötterna. Har ignorerat smärtan och ignorerat det faktumet att det är mina fodrade vinterstövlar som orsakar skiten. (Har haft dem i 3-4 år nu så det är egentligen inte så konstigt att de är utslitna och stenhårda att gå i...) Det är ju så tråkigt att köpa vinterskor. De är oftast fula och inte alls lika söta och fina som vår och sommarskor. Men idag kunde jag inte alls ens ha på mig dem, så jag fick ta mina "vanliga" stövlar- men insåg när jag var på väg till fotograferingen att jag knappt kunde gå en meter till utan att behöva amputera fötterna (Så ont gjorde det!) Så jag smet in på västermalmsgallerian för att leta nya vinterskor. Inte så lätt kan jag säga när alla vårnyheter börjat komma. På scorett fanns inte ett enda par fodrade lågskor. Men när jag kikat runt lite så gick jag in på vagabond. Då fanns det iaf ett par som hade foder och inga klackar. Prövade snabbt om de passade och köpte dem på stört.

Mina "vanliga" stövlar som vanligtvis inte alls gör ont:




De nya lila (?) skorna som räddade mina små tassar idag. (Hade nog inte ens tanken att köpa dem i vanliga fall, men nu blev det som det blev.)



Oturligt nog hade jag lila strumpbyxor på mig idag. Men nöden har ingen lag. Var så illa tvungen att byta skor ändå.

Visar mina nya redskapsinköp senare eller i morgon. Nu ska jag slappa lite framför tv'n och OS.

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0