Dagens sminkning- Sommarlooken på blondin

Har fått väldigt fin respons på sommarlooken, men det är även många som säger att det är klart att färgerna är snygga på en mörk tjej som Gathania. Insåg så sent som igår att jag inte gjort den på mig själv och visat den för er. Så idag gjorde jag det... Alla produkter utom kajalpennan (ville hellre ha en blå idag), bronzing gel och läppglanset brown sugar som jag i ärlighetens namn inte äger själv. När den kom så restades den snabbt i Usa, vi hann visserligen roffa åt oss några exemplar, men jag ville inte köpa av dem själv förrän jag visste att de fanns i lager i sverige igen. (Ville hellre kunna erbjuda dem till våra kunder såklart)

Här är alltså sommarlooken på en blond ljus tjej. (Moi)




Fan! Glömde solpudret inser jag nu. Tyckte det fattades nåt... Det ligger i min väska (don't go out without it...) och jag orkade inte kolla där när jag sminkade mig.


Ögat:



Vilka produkter som ingår i min lätt modifierade sommarlook är: (produkter markerade med * är såna jag för dagen bytt ut...)

Bas: glopressed base- Honey fair*
Rouge: gloBlush duo- Terra cotta
highlighter: Tog den i brow collection istället för den flytande för den var närmare...*
Bryn: gloBrow powder brown
Ögonskuggor: Sand pebble och Orchid
Läppar: Rosebud salve*
Kajalpenna:  Bleu pacifique- Yves Rocher*
Kommer på senare: Solpuder- Sunkiss


Jag tycker iaf att sommarlooken även är fin på blonda. Den något rödbruna skuggan tar upp det blåa i ögonen fint och ger ett varmt intryck. Sen har ju jag förstärkt det med en blå kajal iofs...


/Maria


Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

läckert! Passade ju bra på dig också! =)

2010-06-17 @ 10:18:37
URL: http://mrshearts.blogg.se/
Postat av: Amelia

Vilken fin sminkning! Har själv rouget teracotta från gloMinerals och jag bara älskar det!! För övrigt tycker jag ni har en jättebra blogg.

2010-06-17 @ 21:01:57
Postat av: Katrin

Härligt att se en look som passar för alla hårfärger. Jag undrar hur det är med färgerna på glominerals pressed base? Finns de för oss riktigt mörka?



Tacksam för svar.

Katrin

2010-06-18 @ 09:15:11
Postat av: Maria

Katrin> Under de år jag jobbat med gloMinerals har jag aldrig behövt använda de absolut mörkaste färgerna. Så absolut! Har missat att lägga upp de lite mörkare färgerna i webshoppen, ska försöka ordna det under dagen.



Maria och Amelia> Tack!

2010-06-18 @ 10:09:03
URL: http://iamsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0