Helt ledig helg- recap.

Så var det måndag igen. Dags för ännu en jobbvecka. I vanliga fall skiljer jag knappt på helg och vardag eftersom jag oftast jobbar helger, men föregående dagar var ett undantag. Jobbade inte en sekund i helgen. Så skönt! Kände att jag behövde lite ledigt.

Började helgen med att vi (läs Magnus...) byggde en liten hyllsektion i förrådet där jag kan ha mina krukor och blommor.



Ja ja, det syns lite dåligt hur det ser ut. Men ni kan väl använda fantasin... ;)

Sen tog vi ut lilla trädgårdsbordet och fikade vi ute i solen i flera timmar:



Och tittade ut över en något snöig trädgård:

 

Isen på vår lilla damm börjar smälta nu, det var ett bra vårtecken. Såg dessutom 2 små guldfiskar som sakta simmade omkring där nere. Det gjorde mig väldigt glad. Hoppas att alla 6 överlever vinterdvalan.

Sen passade jag på att sortera lite bland mitt smink och nagellack.



Ett rätt litet utbud om man jämför med vissa bloggare.



Det här är "mitt eget smink". Dvs det sminket som jag använder på mig själv och som aldrig hamnar i sminkväskan. Jag har en låda eller två i byrån det står på oxå, men detta är det som ligger framme och som används frekvent. Plus att jag har lite i olika väskor/fickor här och där. Men med detta sminkar jag mig i 9 fall av 10. Läppstiften är förövrigt: vixen, passionfruit, raspberry och spice rum. (Rött, orange/rött, rosa och ljust brun/rött.)

Men nu är det dags för ännu en vecka fylld med jobb. Ska försöka hålla mig i butiken mån-tors, sen är det semifinal i Let's Dance på fredag och på lördag är det säsongspermiär för Körslaget. Kul!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0