The Falsies- dag 1.

Igår köpte jag Maybellines nya mascara "the Falsies". Så det är klart att jag provade den nu på morgonen.

Mitt morgontrötta öga utan mascara:



En väldigt stooor bild, men då ser ni ordentligt. (Då ser ni även att jag inte färgat fransarna på ett tag. De är verkligen kritvita nu. Skärpning Maria!)






Vad tyckte jag då? Borsten är stor, något jag i vanliga fall inte är så förtjust i. Jag målar mascara på mig själv som små barn målar med kritor. Lite hit och dit och inte alltid där det ska vara. Så jag fick rensa bort rätt så mycket färg på ögonlocket.

Men resultatet är helt ok. Det blir mycket färg och den "tjockar" på fransarna bra, men fick separera dem lite med en hårnål, det blev lite väl kladdigt och ihopsmetat annars.

Ska verkligen ge den här mascaran en chans. Tycker oftast att mascaror är allmänt kladdiga första dagarna. Gillar dem bäst när man använt dem ett tag så att de "stelnar" lite.

Ska ge er ett andra utlåtande när jag använt den lite mer.

Men för nu får den 4,5/5 i betyg. Hade borsten varit aningens mindre och den inte varit så kladdig hade den fått fullt betyg. Så det är helt klart en prisvärd mascara! (Jag betalade 119:- på Åhlens.)

/Maria

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Sandra

ok haha ja jag kladdar också på hela ögonlocken och även under ögat när jag målar..;) Den ser ut att vara lite klumpbildande=/ Men det kanske lägger sig efter några dagar?

2010-03-05 @ 12:16:04
URL: http://gullesandis.blogg.se/
Postat av: dorion

håller med när du säger att mascaran är bäst efter ett tag då den stelnat lite!



hatar stora borstar, jag kan bara jobba med kanebos lilla, iaf på mig själv ^^

2010-03-06 @ 11:32:17
URL: http://www.daredesign.se
Postat av: jessie

jag tycker inte de va så fint, kändes som de va lite klumpigt och så.

2010-03-06 @ 13:47:50
URL: http://invote.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0