Bikinipremiär!

Medans Anna roar sig på Grönan så har jag slitit i min trädgård. Vaknade vid 7 och gick upp en sväng, men insåg rätt snart att jag var lite småtrött så jag gick och la mig igen och vaknade inte förrän halv 10. Det mina vänner händer inte så ofta. Måste ha varit tröttare än vad jag trodde.

När jag vaknade upp allmänt mosig och seg så sken solen in så fint genom fönstren så då åkte bikinin på för första gången för sommaren. Skrämde nog halvt ihjäl grannarna med min vitblåa bleka kropp när jag kutade runt med gräsklipparen. Tanken var att spendera hela dagen med att fixa i rabatter och krukor eftersom det är rätt sällan jag har en hel helgdag ledig. Hängde även ut en nytvättad laddning tvätt på torkning och då kom regnet såklart. Och inget vanligt regn. Nej. Det var som om himlen öppnade sig över oss. Hagel stora som köttbullar (ok då, snarare som blåbär) öste ner och det var bara att ta skydd under tak.

Då bytte jag plan. Planen att renovera/städa trädgården byttes ut till att renovera/städa mig själv istället. Dränkte håret i en silvertonande hårinpackning, rakade bort allt oönskat hår på diverse ställen (behöver väl inte vara tydligare än så va?) samt skrubbade kroppen i förberedande syfte för insmörjning av BUS. Men när jag kom ut ur badrummet sken solen som om den aldrig gjort nåt annat så då glömde jag bort allt som hade med fejkbränna och kastade mig ut på solsängen istället.



Ja ni ser ju. Jag är allvarligt så blek så att solljuset reflekteras på min hud. Då är det illa...

Min fina sambo kom dessutom med en tillbringare med Fanta/rosé. (Eller om man vill va lite fancy: St Tropez)
Där låg vi på en varsin brits i nån timme och bara njöt så resten av renoveringen inkl. fejkbrännan får vänta ett tag. Varför jäkta saker när man kan slappna av och njuta istället?

Hoppas ni haft en lika skön dag som jag har haft!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

du verkar ha haft en skön dag! =)

2010-05-30 @ 21:42:18
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0